Ofte stilte spørsmål


Det er mye å tenke på når man skal arrangere bryllup eller stor fest. Dersom du velger å feire på Finse 1222, hjelper vi dere med det meste. Vi svarer på alle spørsmål på telefon eller epost, men vi har forsøkt å samle noen av de spørsmålene som går igjen i oversiktslisten "Ofte stilte spørsmål". Noen av punktene gjelder for bryllup, men det er også nyttige tips for dere som ønsker å invitere venner til for eksempel den store 50 – årsdagen!

Oversiktsliste  «Ofte stilte spørsmål»:

Hvor anbefaler dere at selve vielsen finner sted?
Her er det helt opp til brudeparet og deres ønsker. Noen har kommet til alters med skiseil og hundespann og hatt vielsen ute, i 10 minusgrader. Andre har valgt det lille kapellet som ligger i skolehuset i Finse City. Veldig mange velger å ha vielsen i vår dagligstue, det har vært stor suksess.

Har dere navn på en prest som kan ta vielsen for oss?
Ja, det har vi. Dere kan kontakte prest Øyvind Eide (mobil 98 00 60 75). Han har hytte på Finse og har hatt flere vielser.

Hvor blir middagen servert?
Middagen serveres som oftest i Jøkulsalen, der er det god plass til alle. Vi samarbeider tett med dere og toastmaster og lager en kjøreplan i samarbeid med dere. Dette skal jo bli den perfekte kvelden!

Hva med festmenyen, får vi bestemme den selv?
Menyen lages av kjøkkensjefen, men den kan lages etter arrangørens ønsker. I prisen er det fireretters middag inkludert.

Når stenger hotellet, kan vi feire oss hele natten?
Ja, faktisk. Det forutsetter dog at gjestene bor på hotellet, eksterne gjester må forlate hotellet ved hotellets offisielle stengetider, dette har med alkoholloven og brannsikkerhet å gjøre.

Kan vi ta med vår egen alkohol?
Nei, dessverre er dette ikke lov, vi følger alkoholloven og har da dessverre ikke mulighet til å servere medbrakt. Vi sender deg gjerne vårt vinkart.

Hva med nattmat?
Vi kan hjelpe dere med det meste av nattmat, men merk deg at dette ikke er inkludert i standardtilbudet fra oss og medfører ekstra kostnad. For pølse i brød (2 pølser pr. person) kr. 125,-. Rallarsuppe tar vi kr. 150,- pr. person for eksempel.

Blomster da, hvor kan vi få tak i blomster?
Vi har en samarbeidspartner på levering av blomster på Finse. Brudeparet ønsker som regel å fikse dette selv og det syns vi er fint. Vi anbefaler da å bruke Blomsterstua på Geilo som setter blomstene på toget opp til Finse, vi tar imot blomstene og sender eventuelt vaser etc. retur tilbake.
Telefon 32 09 15 50

Kan vi ta med egne kaker?
Ja! Det er mulighet for å ta med egne kaker, vi kan oppbevare disse på vårt kjølerom.

Men bryllupskaken? Kan Finse 1222 bake den?
Vi har dyktige kokker og bakere på Finse, men konditorer har vi dessverre ikke. Vi anbefaler å kontakte Sofias Cafe og bar på Bardøla Hotell, Geilo. Dette kan de frakte med toget opp til Finse, vi tar imot kaken og sender eventuelle kakefat i retur i etterkant.
Bardøla, Sofias Cafè & Bar
Tlf: 32 09 45 30
E-post: sofias@bardola.no

Det er mulig brudeparet ønsker å komme opp noen dager i forkant av bryllupet, hva er døgnprisen for helpensjon da?
Dette kan vi ta en prat om dersom det blir aktuelt, vi skal nok ikke være vanskelige ovenfor det spente brudeparet som vi er glade for at har valgt å legge vielsen til Finse.

Det kommer noen barn i bryllupet, er det egne priser for barn?
Ja, det er det. Barnepriser i 2016 er som følger; barn 0-5 år er gratis. Barn 6 – 11 år 750,- pr døgn og barn 12 – 15 år kr 950,- pr døgn.

Kan dere stenge hotellet slik at dette blir et lukket arrangement for oss?
Dersom dere er minimum 80 personer, stenger vi gjerne av hele hotellet for feiringen. Ta kontakt med oss for å se på mulige ledige datoer.

Dersom du har andre spørsmål enn de som finnes i listen «Ofte stilte spørsmål», er det bare å ta kontakt med oss på 56 52 71 00 eller epost.